Anna 2.0 – Premium Unique Edition

Jag kan verkligen inte fatta det! Om mindre än 5 dagar så ska jag flytta! Flytta bort från en stad som jag i princip har levt hela mitt vuxna liv i. Det märkliga är att jag faktiskt inte känner särskilt stor sorg eller ångest för den delen. Konstaterade i går att jag är SÅ färdig med det här livet, med den här staden. Missförstå mig rätt: Det är inget fel med staden. Som varandes en storstad så har det varit bekvämt med att ha allt nära. Där kommer skillnaden vara gigantisk i min nya stad. Men jag känner mig så färdig, så redo att gå vidare! Visst, det finns vissa saker som jag kommer att sakna. Som jag för evigt lämnar bakom mig. Dock är det bara själva möjligheten till vissa saker som jag saknar. Jag inser ju att även om jag skulle bo kvar här så skulle mitt liv inte kunna skapa möjligheterna att till detta ändå. Främst är det här i den här staden och grannstaden som jag har fått min utbildning till Prästinna inom Wicca. De veckor som jag som student pendlade 6h ToR fram och tillbaka varje vecka – jag saknar dem! Fast, som sagt – de är ju historia, minnen och kommer aldrig att komma tillbaka. Dessa minnen kan jag behålla och vårda ömt var jag än bor…

Samtidigt som en personlig era går i graven så är jag faktiskt så färdig med det här stället. Framför allt den här lägenheten. Det var vår första lägenhet (i första hand i alla fall) och det här är jag sett mina barn växa upp. Och visst har det varit många bra stunder. Men det är också en lägenhet som för mig, framför allt på sista tiden, har symboliserat så mycket negativ energi. Det gäller en relation som alltid egentligen haft en enorm dåligt passform. Också gäller det ett liv där jag inte mått bra. Så även om jag har levt 1½ år ensam med barnen här så har jag inte riktigt kunnat göra mig av med dessa negativa energier. Lägenheten, sliten och dan, får representera ett liv som både tärt och lärt på mig mycket. Fast nu är jag FÄRDIG!

Lägenheten som jag skall flytta till är en jätte-fin lägenhet (tror jag) som jag ska få omtapetserat och golv fixat i till hösten. Den har balkong så min katt kommer att kunna gå ut äntligen. För mig är det här verkligen ett sätt att börja om på. Det blir en kombination av ”Leap of Faith” och en regelrätt metaforfos. Dock har jag insett att det kräver MYCKET hårt arbete för att jag ska kunna förverkliga min vision och kanske mest så att jag inte faller tillbaka i ett gammalt mönster.

Till min hjälp kommer jag kunna använda mig av de kommande energierna som rör sig kring oss just nu. För om 1 vecka, den 20 (eller 19?) så är det Midsommar, årets längsta dag! En av de saker som jag önskar förändras i mitt liv efter flytten är att wicca ska kunna få ta en större plats i mitt liv.  Som Prästinna mitt i flyttkaoset så har jag därför planerat flera låg-affektiva aktiviteter. Saker som har stor vikt, men som inte kräver hög energi-närvaro:

  1. Baka sol-kakor
  2. Skapa sol-medaljonger med blommor och trolldeg
  3. Göra en tarotläggning kring Mörkmånens krafter
  4. Gå upp snortidigt och hälsa den längsta dagens morgonsol
  5. Försöka hitta lite blomjord, krukor och blommor och plantera på balkongen med Vilda.

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑