Fötterna djupt i myllan

Då är vi framme vid det fjärde och sista elementet innan jag ska kika på ande. Fortfarande har jag hittat stjärnan här. Som brukligt så använde jag mig av Gaian Tarot.

  1. Nuvarande status gällande mina rötter?
  2. Vad i mitt liv kan göra så att jag tappar kontakten med jorden och svävar upp i det blå?
  3. Hur kan jag stärka min egen stabilitet och göra mig stadig?
  4. Vad jag behöver lägga till och göra dagligen för att lära känna mig själv och stärka kontakten med jorden?
  5. Hur jag kommer att känna mig efter att jag har knutit an till jorden igen?

1. Guardian of Water Det här var verkligen ett positivt kort att få här. Det visar på att jag rent praktiskt är väldigt mogen och erfaren när det gäller relationer och allianser av olika slag. Hon är det livgivande vattnet som får jorden att vakna till liv. På samma sätt har jag full kontakt med mina känslor och låter dem rota mig.

 

 

 

2. Six of Fire (rx) Men jag är fortfarande väldigt känslig när det gäller att bibehålla den självbild som jag har börjat bygga upp kring mig själv. Av och till så har jag tendensen att hålla fast allt som var dåligt med mig och missa det bra. Mitt självförtroende och självkänsla är fortfarande skört. Det här kortet symboliserar ofta seger och klapp på axeln och omvänt indikerar det att jag gärna far iväg i tanke för att jag inte kan ge mig själv den uppskattningen.

 

 

3. 7 of Swords Jag behöver hjälpa mig själv att ta ut en tydlig kompassriktning på kartan som jag bär med mig. För att skoja så brukar jag alltid säga att jag har världens sämsta lokalsinne. Men ge mig en karta så kan jag hitta var som helst. Och det är sant här och nu också gällande min stabilitet. För att tankarna inte skall sväva iväg och tvinga mig bli sittande så behöver jag en karta: Tydliga ramar som gäller vart jag är på väg och delmål på vägen!

 

 

4. Wheel of the Year (rx) Jag tolkar det här kortet som att jag på ett väldigt personligt plan behöver skapa en ny daglig vana där jag ser till att hitta mitt eget centrum. Vidare behöver jag göra saker varje dag som hjälper mig att uppmärksamma årstidernas växlingar. Så exempelvis tänker jag återigen: Yoga, meditation, naturvandring runt mitt nya hus och så vidare.

 

 

5. 2 of Air Ytterligare ett av de där korten som jag har så svårt för när den är lite transformerad här jämfört med i vanliga klassiska tarotlekar. Men jag tänker att efter att jag stabilserat mig (igen) så kommer jag kanske att känna mig mer lyhörd gentemot att höra Gudaranas viskningar. Naturmakternas viskningar. Och ja, mitt innersta jags tysta, tysta viskningar. Kanske kommer jag inte behöva sitta så mycket kvar i tvekan. De val jag behöver kommunicera kommer att vara tydligare.

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑