A som i Andlighet?

Det här är då sista tarotläggningen som jag har gått igenom grundat i de fyra elementen + det som ibland kallas för det femte elementet: Ande. Orginalet hittas här. Använd tarotlek är Gaian Tarot.

  1. Hur är statusen gällande mitt band till min andlighet/Gudarna?
  2. Vad begränsar detta band? Vad behöver jag släppa taget om för att stärka detta band?
  3. Hur kan jag stärka min andlighet och genom detta stärka min intuition?
  4. Vad behöver jag addera till min fysiska värld för att stärka mitt inre jag?
  5. Utfall

9 of Fire (rx) Det här är ett av de tillfällen när det visuella talar volymer före jag egentligen har gjort någon tolkning av kortets grundläggande traditionella betydelse. Vi ser en fokusera, upplyst man som sitter och mediterar någonstans i ensamhet. Från hans kronchakra och ända ner genom hans kropp går en skimrande ljusstråle. Hans chakran verkar vara fullt öppna och totalt i synkron med varandra. Fast kortet drogs omvänt och jag tolkar det som om statusen gällande min kontakt med Gudarna är allt annat än i balans eller synkroniserade. Mer än något annat så upplever jag att jag saknar uthållighet när det gäller min andliga praktik. Introduktionen till wicca fick jag genom ett iniatoriskt coven. Jag lärdes upp inom wicca genom att arbeta tillsammans med andra. Därför har jag i många, många hår haft svårt att hitta en personlig praktik som jag gör i min ensamhet. Trots att jag praktiserat ensam i över 10 år nu….

Elder of Earth (rx) Det som begränsar bandet mellan mig och Gudarna är framför allt att jag  inte litar på att jag kan. Någonstans bär jag fortfarande med mig en väldigt stor dos av så kallat ”imposter syndrome”. På utsidan verkar jag vis, kunnig och jag talk a good game. Men på insidan så känner jag mig fortfarande oerhört ovärdig. Dessutom, även om jag vet att det inte behöver vara så, så spelar så klart mina materialla och fysiska förutsättningar en jätte-stor roll. Jag har levt i en kass relation, haft minimal inkomst och problem med barnen. Det har inte funnits ork eller utrymme att fokusera på att hitta en form av ny rytm eller återknyta kontakterna med det Gudomliga. Så det har prioriterats ned. Lite dumt kanske, då jag vet att det säkert skulle ha kunnat hjälpa mig. Min andlighet skulle ha kunnat vara en stabil konstant i en vardag som bara kaosat…

Death (13) Jag minns så tydligt när jag var en nyfiken tonåring och precis hade börjat med tarot. Mitt i frigörelse-processen från mina föräldrar. Mer än något annat så ville jag att detta kort skulle komma upp. Att mitt liv skulle förändras. Vilket det inte gjorde och Death kom ju givetvis inte upp när jag gjorde tarotläggningar för egen del… Idag är det annorlunda. Kortet kommer ofta upp och är skrämmande och frigörande på samma gång. Här tänker jag att jag kan stärka banden genom att fokusera på det allra, viktigaste i mitt utövande. Jag tänker på mitt planerade midsommarfirande exempelvis. Mycket är inplanderat. Men samtidigt så är inget av det särskilt avancerat eller komplext för den delen. Själva midsommar planerar jag att fira officiellt genom att ställa klockan på 3.30 am och sedan gå ut på balkongen och hälsa solen när den stiger över horisonten. Thats it. Keep it Simple Stupid….

Temperance (14) För att stärka mig själv så behöver jag på ett yttre plan dels se till att hitta en balans mellan vardag och magi. Dels behöver jag se till att hitta rätt form för mitt utövande. När det gäller balansen så handlar det om att jag måste tillåta mig själv att låta andligheten få ta plats. Vill jag bli starkare andligt så behöver min andliga praktik börja få spela första fiol oftare. Med detta sagt så är det också viktigt att jag kan hitta rätt kärl och rätt blandning av vardag och andlighet. För att det ska fungera så behöver jag hitta någon form av måttfullhet – på allt. Inte bara min andlighet. Utan vardagslivet också. Kanske behövs en gyllene medelväg för att jag skall kunna uppleva harmoni i vardagen? Om möjligt så kan jag dessutom säkert möjliggöra så att dessa till synes motpoler kan komma mer i symbios med varandra. Så att de inte nödvändigtvis behöver bli två separata delar av mitt liv. Utan två förenade metaller som skapar en starkare legering.

The Wheel (rx) Personligen så tror jag inte att eventuella förändringar för mig kommer att vara övertydliga till en början. Troligtvis kommer det att gå så pass långsamt att mitt uppe i det hela så märker jag kanske ingenting. Senare, när jag ser tillbaka och jämför skillnader nu och då så kommer jag säkerligen se att jätte-kliv gjorts… Vidare så tänker jag att förändringar mer kommer att upplevas på ett inre plan. Visst, hjulet snurrar definitivt på ett yttre plan också i och med flytt. Men de förändringar som kan tillskrivas en ändrad, utökad andlig praktik kommer mest att märkas på insidan. Vilket är viktigast, för jag gör ju det här för min egen skull.

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑