Praktisk Energi

Inser att när jag tittar tillbaka så var det över ett år sedan jag skrev sist. Vet inte varför jag slutade. För jag mår ju så bra av det. Kanske för att jag INTE mått bra? Har gått tillbaka och läst riktigt gamla blogposter från 10 år sedan och likannde och Gudinna, vad klok jag var på den tide…. Där skrev jag bland annat att jag behövde ha bra rutiner och strategier på plats när allt fungerade. Så att jag har något att falla tillbaka på när livet inte fungerar…

Jag mjukstartar idag. Ställde frågan: Vad behöver jag mest veta/lära mig idag? Drog från Gaian Tarot ”Explorer of Earth”, men omvänt.

Det jag får till mig är att kvinnan sitter på knä mitt i ”sin” skog med händerna djupt nere i myllan. Hon är inte rädd för att smutsa ner sina händer! Visserligen är hon en djupt pragmatisk människa men hon är också just genom sin pragmatism. Genom att varje handling hon utför är utstuderat medveten så är det genom sina händer och genom taktil beröring hon når sina mål.

En annan aspekt av detta kort är att idag behöver fokus ligga på att skapa goda rutiner och produktivitet. Men omvänt så tänker jag att det handlar om min själv-disciplin (eller saknaden av den). När jag har så mycket att göra som jag har typ jämt så känner jag oftast att jag sitter fast och inte kommer någon vart. En anledning är att jag kanske är lite av en perfektionist. En annan del är dock att jag helst påbörjar saker utan att avsluta dem.

Läste ett tips på facebook där någon inte dokumenterar en ”To-Do” lista utan en ”Ta-Da!” lista istället. Det ska jag se om jag kan få något ut av!

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑